18 Temmuz 2013 Perşembe

BİR KARAR VERDİM BİLOG!

Bir karar verdim bilog! Bundan sonra buraya sadece üzgün oldugumda yazmıcam , iyiyken mutluyken de gelcem sana :) dostluk arkadaslık öyle değil midir zaten? Ama ben cok sıktım seni biliyorum, Artık senle hep sıkıntılı şeylerden konusmak istemiyorum,ben yahudi değilim, ee sen de ağlama duvarı degilsin :) O zaman müslümana yakışır  olalım, ümitle korku arasında ki  sevinçlerimi fikirlerimi yazayım sana, ne dersin? :)

verdiğim tek karar bu değil,eylül ayıyla beraber önümde önemli dönemler benim bekliyor.İşte bunu için yolunda gitmeyen kendimde hoşlanmadıgım şeylere biraz çeki düzen verip nasıl daha iyi biri olurum bunu arıycam. Aklımda bi sürü plan var..umarım uygulayabilirim.. Kimseye söylemediğim şeyleri hayata gecirme vakti geldi tamam biliyorum merak ettin bu deli kız ne diyor anlamamıs olabilirsin, du bi anlatıcam heyecanlanma  :)

Kitap
* Tanrı Daima Tebdili Kıyafet Gezer'in ortalarındayken dayanamayıp sana yazmıstım hatırlarsan. Dönüp bakmıcam bile cok vakit oldu ama bu öyle basit bir olay örgüsü değil o nedenle sindirerek okuyorum ve cok sey öğrendim az kaldı bitecek! :)

*Posta Kutusundaki Mızıka-Ali Ural: bu kitabı da uyumadan önce okuyorum. Deneme türünde ve okadar güzel bir anlatımı varki! Anladım ben deneme türündeki kitapları cok seviyormusum, ya da bu yazarın kalemi öyle bilmiyorum ama kesinlikle coook güzel alın okuyun ve en sevdiklerinize hediye edin :) bu iki kitabı bitirince sırada
*Gönül Tahtımızın Eşsiz Sultanı Efendimiz-Dr.Reşit Haylamaz(2cilt siyer)
*Blogumun adını alan Nilin Melikesi-Sibel Eraslan
*Uçurtma Avcısı-Khaled Hosseini
*Bin Muhteşem Güneş-Khaled Hosseını
*Küçük Mucizeler Dükkanı- Debbie
*Ruhun Deşifresi-Mehmet Ali Bulut
*Paulo Coelho-Simyacı
*Doğu'nun Kızı- Benazır Bhutto
*Nazan Bekiroğlu-Nar Ağacı
huh! bu listenin daha 3 katı kadar var sanırım ama şimdilik sıraki kitaplarım olarak sizi sectim bebeklerim :))

Diksiyon
Ben öğretmen adayıyım,toplum içinde rahat ve dogru konusmam gerek. Ama kendimi beğenmiyorum,hoşlanmadıgım noktalar var, mesela bazı kelimeler net cıkmıyor bende konusma esnasında, sadece işim için değil günlük hayattada en güzel şekilde konusmak istiyorum ve etkileyici :)) stajımda var bu sene gencecik delükanlıları konuşmamla etkileyip ergen psikolojilerini alt etme planım var!:D ahaha yok canım, cok uslu bir kızım en cici halimle gidip uslu uslu öğretmencilik oynucam! huff  ya onlar beni oynatırsa? anam şimdiki ergenler bi ayrı neyse konudan sapıyoruz :) Evet diksiyon şart, herkes bu konuya dikkat etmeli güzel konusan kelimelri net söyleyen etkileyici konusan birini kim sevmez? Hitabet iletişimin temeli bozuk olan iletişimi diksiyonla düzelticim :) ve tabiki yukarıda yazdıgım o kitap var ya iletşim konusunda harika!onda da kopya cekcem. Ay 2 saattir diksiyon diyorum da nerden alcam ben bu kursu? İnternet üzerinden arştırcam videolar bile yeter bence, illa kurs olcak değil.

Kuran-ı Kerim 
Kitap kategorisine yazabilirdim ama ayrı tutmak istedim, çünkü direk okuyup gecme şeklinde değil de üzerinde bizzat çalışmak istiyorum,evimizde tefsir yok sanırım ama meal var sonra ben biraz cevircem kendi çapımda, özellikle sık sık okudugumuz sureleri. Anlamını bilmek istiyorum ve bulundugum seviyeyi düşünürsek bu benim üstüme farz..

Mesleki Okumalar
hmm bunu nasıl anlatsam ki şimdi.. çok okumam lazım analiiz ederek huf söylemicem sana bunu :D

Mutlu Ol-Pozitif Düşün
Aslından her şeyin başı gitgide aksi yaşlı bir ruha bürünmem! ::D gülmeyin yaa! :)) Bazen 23 yaşında oldugumu unutuyorum. 5 cocuk doğurmus allah korusun kocası ayyaş, kaynana dırdırı ceken 40 yaşında bir gelinim sanki!!! oha yaa yazıkki bana :/ oysa ben 23 yasında, bekar, üniversite son sınıf öğrencisi bir kızım. Nerden geliyor bu depresif haller yok efendim melankolizm. Aklını başına al kızım dedim kendime.. Ama şunu bilmelisin bilog: ben durduk yere hayıflanan biri değilim, sorumluluk duygularım ve insanlara olan duyarlıgıgım fazlasıyla gelişmiş. Bir başkasının misal kendi kardesim güle oynaya olayı hiç takmazken ben iç dünyamda neden ama'larla başlayan iç çığlıklarımda boğuluyorum. Düşünmek, duyarlı olmak cok güzel bişey insanı büyütür, olgunlastırır ama çözüm bulunamıyorsa o kadar düşünmenin manası yok bence. Şimdi ben böyle diyorum ama fırıl fırıl çalışan beynim  durur mu hiç? yine calış sevgili beyin, ama pozitif yönlere odaklanarak,tamam? ;)

Film-Dizi
Dizi olarak kore muhtesem en iyilerden bikac tane daha izlemeliyim. Şimdiye kadar:
Playfull Kiss, Protect The Boss,Secret Garden ve bu bitirdiğim A gentleman's Dignity'i izledim :) Bu yolda en büyük takipcim tabiki blog aleminin kore sevdalısı canım; Nabrut :) Blogundan kopya cekicem, bakalım sıradaki hangisi olsaa?Önerilere acığım :)

Film;çok fazla film seyretmedim özellikler korku filmlerinden hiç hoşlanmıyorum, en sevdigim ise hint filmleri.Doğu filmleri konusunda Hayal otobüsü Meral'in Bloguna ışınlamayı düşünüyorum.  Ayrıca Ölmeden önce izlemem gereken film, ya da en iyi 20 film diye google amcama sorarsam tamamdır :) En son gecen aksam ''Umudunu Kaybetme'' diye bir film izledim, yenilenmekte olan bana nasıl iyi geldi bilemezsin çok güzeldi, bu tür filmleri seviyorum. Kore dizilerini her izlediğimde hissettiğim son derece şirin, cici ayrıntıları ve aşka olan düşkünlükleriyken hint filmlerinde samimiyetlerini hissetmeyi seviyorum.

huff çok dagınık yazı oldu sanki davulca amca balkonum altından davulunu gümletmese daha iyi yazabilirdim! yoo yoo ne demiştik yeni kararlar aldık sakin sakin.. pozitif olcam, ve eger birgün bok kuyusuna bile düşsem kendimi mutlu edecek şeyleri bulmalıyım :))
 Umarım bunları gercekleştirebilirim..




9 yorum:

hayalotobusu meral dedi ki...

en iyisini yapmışsın, mutlu anları biriktir ki, keyfin olmadığında bile arkandaki güzellikleri görebil..
keyf'in ve şükrün daim olsun ;)

Zeytin Çekirdeği dedi ki...

Sondaki hayatı yaşanır kılan hayallerdir, tam bizlikmiş:)
Yapılacak çok şey var,kötü anlara az yer ayırmak gerekiyor hayatta;)

Nil'in Melikesi dedi ki...

meral: her yorumda bir dua alıyorum senden :)ne şanslıyım allah razı olsun :)) insallah gerceklestirebilirim ..

zeytin çekirdeği: hayallerimiz olmasa nasıl yaşarız? ;) kesinilkle :)

hayalotobusu meral dedi ki...

hani bazı insanlarla hiç görmesende aranda bir bağvarmış gibi olur ya, işte öyle bişey ;)
sen yazmaya devam et, bende dua etmeye ;))

Gamze dedi ki...

Ne güzel planlar çıkarmışsınız hayatınızla ilgili..İnşallah her şey yolunda gider :)

Fatma Damyan dedi ki...

Merhaba canım,
Bloğunu yeni keşfettim ve çok sevdim :))
Hemen izlemeye aldım. Bana da beklerim:
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşebilmeyi diliyorum.
İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

Nil'in Melikesi dedi ki...

hayalotobüsü meral: bilmukabele inşallah :) allah razı olsun canım umarım bir gün yüzyüze görüşmek de nasip olur bize :)

gamze: amin inşallah :)

fatma: bu tarz yorumlara gerek yok yorun yapınca linkinizi dagıtmıs oluyorsunuz zaten..hosgeldiniz

^Mila^ dedi ki...

Hemen kore dizisi öneriyorum :)
Rooftop Prince ve 49 Days :)

Nil'in Melikesi dedi ki...

mila : 49daysi izledim cokk güzeldi, diğerine en yakın zamanda izlerim :*